Творче об'єднання "Паперовий креатив"

керівник
ДУБОВА
Любов Дмитрівна
керівник гуртка - методист
Слов'янский державний педагогічний університет,
педагогіка і методика середньої освіти,
трудове навчання
Паперопластика – це конструювання об’ємних та напівоб’ємних форм з паперу шляхом його механічної обробки та трансформації (складання, скручування, згинання, вирізання, прорізування, гофрування, склеювання тощо).
Світ папероплатстики незвичайний за змістом та наповненням. Він консервативний і демократичний водночас, адже тут гармонійно поєднано традиційні напрямки і нові мистецькі течії. В ньому мирно співіснують, вдало доповнюючи, підкреслюючи неповторність один одного: українська витинанка і японське оригамі; класична паперопластика і квілінг. Використання різних технік на заняттях творчого об'єднання удосконалює естетичний смак у вихованців, розвиває відчуття прекрасного, підтримує творчий початок у діяльності дитини.
Заняття у творчому об'єднанні проводяться за адаптованою навчальною програмою, яка складена на основі типової навчальної програми з позашкільної освіти науково-технічного напряму «Паперопластика», рекомендованої Міністерством освіти і науки України, лист МОН від 07.10.2019 № 1/11-8872.
Завдання роботи творчого об'єднання «Паперовий креатив»:
— оволодіння знаннями про папір, його виробництво, види, властивості, способи конструювання з паперу;
— формування вмінь і навичок роботи з папером;
— виготовлення виробів у різних техніках, застосування основних прийомів роботи;
— формування творчої особистості, емоційний, фізичний та інтелектуальний розвиток, задоволення потреби особистості у творчій самореалізації;
— виховання культури праці, формування дружніх стосунків у дитячому колективі, відчуття відповідальності, колективізму, взаємодопомоги.
Критерії оцінювання здобувачів освіти творчого об’єднання "Паперовий креатив":
1. Розуміння і володіння знаннями про папір і техніки роботи з ним, його виробництво, види, властивості, способи обробки та конструювання, моделювання;
2. Розуміння технік і прийомів роботи з папером/картоном, розрізняти їх за видами (аплікація (предметна/тематична, декоративна, сюжетна, модульна, об’ємна, з кругів), витинанка (у колі, доріжка, силуетне вирізання, багатошарова, орнаментальна, українська традиційна, ажурне вирізання), паперопластика (площинна, напівоб’ємна та об’ємна), орігамі (просте, класичне, модульне, аплікація з орігамі), квілінг (простий, серветочний, сніжний, мініатюрний, складний, об’ємний, тривимірний, комбінований), скрап-букінг і кардмейкінг (виготовлення вітальних листівок), конструювання та моделювання з паперу (за зразком, та в форматі 3D), знайомляться з основами композиції, законами кольористики, кольоровідчуття);
3. Володіння початковими технічними і технологічними знаннями, основами графічної грамоти; історії орігамі; властивостями паперу, різноманіттям технік складання паперу; оволодіння поняттями, знаннями з моделювання та конструювання з паперу;
4. Якість виконання роботи, точність, акуратність, чистота виконання технік, вміння їх поєднувати/міксувати, дотримання технологічних процесів і послідовності; самостійність у роботі, здатність самостійно приймати рішення і виконувати поставлені завдання від початку і до завершення роботи над виробом; уміння працювати в різних техніках та з матеріалами, поєднувати їх;
5. Рівень активності, здатність створювати оригінальні роботи, проявляти індивідуальність, ініціатива та творчий підхід, використання нових ідей, вміння відходити від стандартних рішень і пропонувати власні творчі варіанти; складність виконання, реалізація більш складних проектів з поєднанням різних технік і матеріалів;
6. Вміння працювати в колективі, в малих групах, парами, співпраця з іншими здобувачами освіти в групових/колективних проектах, обмін ідеями; дотримання правил поведінки і техніки безпеки, відповідальне ставлення до роботи , економне, дбайливе ставлення до матеріалів, вчасне виконання завдання; участь в житті колективу, виставках, конкурсах, виховних заходах, благодійних акціях, демонстрація власних робіт;
7. Естетичний смак, здатність гармонійно і відповідно поєднувати кольори і матеріали, самовираження через творчість, самореалізація через створення виробів з паперу, індивідуальність, стійкий інтерес до прикладної творчості, прагнення до вдосконалення умінь, навичок, виробів; уміння аналізувати, коригувати; досягнення в конкурсах, виставках, оцінка/самооцінка результативності, участі в гурткових заходах, що демонструє рівень росту розвитку вмінь і навичок у творчості.
Процес навчання в творчому об’єднанні відбувається на позитивно-емоційному тлі в психологічно комфортних для дітей умовах. Задля цього на заняттях педагог створює ситуацію успіху, враховуючи вік та особисті можливості кожного. Такі заняття захоплюють не тільки дітей але й батьків.
Для реалізації передумов розвитку творчих здібностей вихованців Любов Дмитрівна використовує ефективні форми й методи навчання, викликає зацікавленість, навчає дітей працювати в колективі, співпрацювати, співпереживати, надавати товаристську допомогу, оцінювати свої можливості і результати праці. Все це збагачує внутрішній світ дітей, дає можливість розвивати їх творчі здібності та художній смак.
Своїм досвідом роботи Любов Дмитрівна ділиться з колегами - вона автор чисельних розробок, методичних матеріалів та публікацій:
1.«Технологія виготовлення ляльок з паперу у форматі 3D» «Позашкільна освіта», №10, 2015 р.
2.«Технологія виготовлення ляльок з паперу у форматі 3D» «Трудове навчання в школі», №1, 2016 р.
3.«Виготовлення вітальних листівок», «Трудове навчання в школі», №8, 2016 р.
4.«Подорож до літа. Виготовлення велосипеду з паперу у форматі 3D» «Трудове навчання в школі», №8, 2020 р.
5.«Весняні дарунки. Виготовлення квіткового візка у форматі 3D з використанням підручних матеріалів «Трудове навчання в школі», №12, 2020 р.