Творче об'єднання "Сучасне рукоділля"

керівник
СУВОРОВА
Ірина Володимирівна
Дніпропетровський державний політехнікум,
швейне виробництво
Творче об'єднання створено у 2005 році на базі філії "Зорецвіт". Навчальна програма, за якою працює гурток — адаптована, розроблена на основі типової навчальної програми з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму «Декоративно-ужиткове мистецтво» (автор Васкевич О.Є.), схваленої для використання в закладах позашкільної освіти (лист ІМЗО від 27.12.2019 N 22.1/12-Г-1223); витяг з протоколу засідання науково-методичної комісії з позашкільної освіти науково-методичної ради з питань освіти МОН України від 23.12.2019 N 4). Метою програми є створення умов для творчого розвитку дітей засобами декоративно-ужиткового мистецтва.
Основні завдання полягають у формуванні здібностей:
— пізнавальної, що забезпечує ознайомлення з поняттями та знаннями, які стосуються сучасного рукоділля;
— практичної, що сприяє оволодінню навичками виготовлення різноманітних виробів;
— творчої, що забезпечує формування творчих здібностей;
— соціальної, що сприяє вихованню дбайливого, шанобливого ставлення, національної свідомості, формуванню естетичного та художнього смаку дитини, популяризації народних промислів.
Критерії оцінювання здобувачів освіти творчого об’єднання "Сучасне рукоділля":
1. Пізнавальна компетентність:
o Розуміння технік рукоділля: знання основних прийомів та технік сучасного рукоділля (вишивка, плетіння, шиття, декорування тощо).
o Оволодіння знаннями про матеріали та інструменти: здатність вибирати відповідні матеріали для виконання творчих завдань.
o Знання основ дизайну та стилю: вміння застосовувати кольорознавство, композицію та поєднання різних фактур у виробах.
2. Практична компетентність:
o Якість виконання робіт: точність, акуратність, чистота виконання технік, дотримання технологічних процесів.
o Самостійність у роботі: здатність самостійно виконувати завдання від початку до кінця, приймаючи творчі рішення.
o Уміння працювати з різними техніками та матеріалами: демонстрація навичок у кількох техніках рукоділля, з використанням різних матеріалів (тканини, нитки, намистини тощо).
3. Творча компетентність:
o Рівень креативності: здатність створювати оригінальні роботи, виявляти індивідуальність у виборі дизайну та техніки.
o Ініціатива та творчий підхід: використання нових ідей, вміння відходити від стандартних рішень і пропонувати власні творчі варіанти.
o Складність виконаних робіт: реалізація більш складних проєктів із поєднанням різних технік та матеріалів.
4. Соціальна компетентність:
o Уміння працювати в колективі: співпраця з іншими здобувачами, допомога в групових проєктах, обмін ідеями.
o Дотримання правил та дисципліни: відповідальне ставлення до роботи, збереження матеріалів, вчасне виконання завдань.
o Участь у заходах гуртка: активність у виставках, конкурсах, ярмарках та інших заходах, демонстрація своїх робіт.
5. Емоційний та естетичний розвиток:
o Розвиток естетичного смаку: здатність гармонійно поєднувати кольори, форми та матеріали, створювати естетично привабливі вироби.
o Вираження емоцій через творчість: здатність передавати емоції та настрій через створені вироби, відображаючи індивідуальність.
o Стійкий інтерес до рукоділля: постійна мотивація до вдосконалення навичок та творчої самореалізації.
6. Оцінювання прогресу:
o Динаміка розвитку навичок: регулярний аналіз успіхів здобувачів, оцінка того, як вони удосконалюють свої практичні вміння.
o Адаптація до індивідуальних потреб: коригування завдань залежно від рівня здібностей та темпів навчання кожного здобувача.
o Досягнення в конкурсах та виставках: оцінка результативності участі в гурткових заходах, що демонструє рівень розвитку навичок і творчості.
У творчому об'єднанні "Сучасне рукоділля" навчаються вихованці віком 6-15 років. Вони знайомляться з декоративно-прикладним мистецтвом, яке збагачує творчі прагнення перетворювати світ, виховує в них волю, формує індивідуальність, уміння вдивлятися, спостерігати й бачити в реальних предметах декоративно-прикладного мистецтва новизну та елементи казковості. Перед дітьми відкривається світ безмежних можливостей роботи з папером, стрічками, тканинами.
Різноманітність творчих занять допомагає підтримувати у дітей високий рівень інтересу до рукоділля. Опанувавши декількома видами рукоділля, комбінуючи їх, вихованці реалізовують свої творчі задуми, створюючи високомистецькі вироби із застосуванням різних технік. Їх роботи вирізняються творчою фантазією, неординарністю, сучасним виглядом.
Своїм головним завданням педагог вважає зацікавити дітей, запалити їх серця, розбудити в них творчу активність, не нав'язуючи власних думок і уподобань, необхідність виявити в кожній дитині віру в її творчі здібності, індивідуальність, неповторність, впевненість, що створюючи добро й красу вона приносить приносить радість.
Ірина Володимирівна ділиться своїм досвідом роботи на сторінках фахових видань:
- "Новорічна кулька в техніці артишок", «Трудове навчання в школі», №22, 2018 р.
- "Знаємо! Вміємо! Покажемо!", «Трудове навчання в школі», №10, 2020 р.
Узагальнений педагогічний досвід СУВОРОВОЇ Ірини розміщений на нашому сайті: