Театральна студія "Дія"

керівник
ДЯЧКОВА
Ольга Вікторівна
акторка Павлоградського драматичного театру імені Б. Є. Захави
Запорізький державний університет,
філолог
У студії навчаються діти віком 8 - 13 років.
Ми не ставимо перед собою завдання виховання в наших дітях майбутніх акторів . Ми хочемо, щоб вони в першу чергу виросли розумними та інтелігентними людьми з багатим внутрішнім світом та духовною культурою.
Навчання відбувається за типовою навчальною програмою з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму "Театральне мистецтво", (автори: С.О. Загоняйко, Н.В. Войчук), схваленою педагогічною радою Українського державного центру позашкільної освіти», протокол № 4 від 25.08.2021.
Метою навчальної програми є формування компетентностей особистості засобами театрального мистецтва.
Програма передбачає вивчення комплексу театральних дисциплін: акторська майстерність; сценічна мова та вокал; сценічний рух, ритміка та хореографія.
Основні завдання програми полягають у формуванні таких компетентностей:
— пізнавальної, яка передбачає оволодіння основними поняттями та знаннями, які стосуються театрального мистецтва, історії театру;
— практичної, яка передбачає оволодіння навичками акторської майстерності, сценічної мови та вокалу, сценічного руху, ритміки та хореографії; формування практичних акторських навичок;
— творчої, яка передбачає формування та розвиток творчих здібностей вихованців у процесі оволодіння театральним мистецтвом;
— соціальної, яка передбачає виховання дбайливого ставлення до надбань світової, вітчизняної культури, мистецтва, духовних та матеріальних цінностей рідного краю, народних традицій, національної свідомості, самореалізації в соціумі засобами мистецтва, професійного самовизначення, популяризації театрального мистецтва.
Критерії оцінювання здобувачів освіти театральної студії "Дія"
На початковому навчальному рівні звертається увага на виявлення творчих здібностей гуртківців, підготовку їх до різноманітної діяльності, яку зумовлює специфіка театру. Результатом занять на цьому рівні є уміння вихованців чути та бачити, слухати, фантазувати, уявляти.
Вихованці повинні знати і розуміти
• зміст театральних термінів;
• поняття дії в акторському мистецтві;
• значення чіткості дикції в мистецтві актора;
• типи дихання;
• будову голосового апарату та механіку звукоутворення;
• техніку правильної ходи;
Вихованці мають уміти і застосовувати:
• знімати м’язову напругу;
• діяти з уявними предметами;
• діяти у запропонованих обставинах;
• передавати ритм музики, рухатись в ритмі оплесків;
• керувати своїм диханням у процесі мовлення;
• володіти комплексом вправ на тренування правильного звукоутворення;
• застосовувати техніку правильної ходи;
Програма основного навчального рівня спрямована на формування практичних акторських навичок. Результатом навчання даного рівня є взаємодія з партнером, володіння голосом та тілом, розвиток почуття віри та правди.
Вихованці мають знати і розуміти:
• поняття «мізансцена»;
• поняття «сценічне спілкування»;
• техніки дихання;
• літературні жанри;
• літературні норми вимови;
• правила виразного читання прозових творів;
• особливості вивчення індивідуальних та групових етюдів;
• етапи роботи над драматургічним матеріалом;
• основні етапи роботи над п’єсою та роллю.
Вихованці мають уміти і застосовувати:
• правила спілкування з партнерами по сцені;
• елементи втілення;
• визначати головні події п’єси;
• працювати над дикцією;
• гармонійно поєднувати фізичні та мовні дії;
• відчувати темпоритм;
• літературно вимовляти текст;
• користуватись історичними костюмами, реквізитом;
• переносити рух та манери поведінки тварин на пластику свого тіла.
Вихованці мають набути досвід:
• дотримання правил сценічної поведінки;
• літературної вимови, роботи над дикцією;
• роботи над драматургічним матеріалом у різних жанрах літературних творів;
• роботи над роллю, акторської гри;
• публічного виступу;
• взаємодії у колективі.
Програма вищого рівня навчання передбачає вдосконалення знань та умінь вихованців із подальшою орієнтацією на професійну підготовку. Результатом навчання вищого рівня є закріплення, розширення знань і навичок з основних дисциплін, розвиток фантазії та асоціативного мислення, показ вистав .
Вихованці мають знати і розуміти:
• складові акторської майстерності;
• історію вітчизняного та зарубіжного театру;
• техніки рухових навичок;
• складові логіки мови;
• процес роботи над роллю та виставою;
• техніку безпеки під час занять зі сценічного руху;
• значення імпровізації та етюдів.
Вихованці мають уміти і застосовувати:
• діяти з уявними предметами;
• володіти мімікою обличчя;
• керувати своїм диханням у процесі мовлення;
• координувати свої рухи, управляти м’язами;
• природно виконувати різні рухи, володіти пластикою рук;
• володіти елементами характерності;
• працювати над роллю;
• аналізувати літературні твори;
• імпровізувати на задану тему.
Вихованці мають набути досвід:
• професійних навичок акторської майстерності;
• роботи над виставою;
• публічного виступу;
• взаємодії у колективі.