Меню
Реєстрація / Вхід

Творче об'єднання "Технознайки"

керівник
БІЛОВОЛ
Руслана Василівна 

Івано-франківське 
середнє професійно-технічне училище №16, 
фотограф

Творче об'єднання "Технознайки" розпочало роботу з початком 2023/2024 навчального року.
Вихованці гуртка навчаються за адаптованою навчальною програмою, яка складена на основі типової навчальної програми з позашкільної освіти науково-технічного напряму "Початкове технічне моделювання", рекомендованої Міністерством освіти і науки України, лист МОН від 07.10.2019 № 1/11-8872 та адаптована для змішаної форми навчання з урахуванням специфіки освітньої діяльності закладу ,та роботи навального позашкільного закладу під час війни. 
В програмі навчання:
-    моделювання іграшок і сувенірів з паперу та картону
-    конструювання найпростіших моделей транспорту (машинки, літачки, кораблики)
-    виготовлення сувенірів з дерев’яних паличок та фоамірану
-    виготовлення органайзерів 
 Особлива увага  приділяється формуванню технічних понять, просторових уявлень, умінню складати і читати креслення та схеми. На заняттях гуртка вихованці вчаться працювати з інструментами, під час такої роботи розвивається образне просторове мислення дітей, пам'ять, творча уява, фантазія, художній смак, координація рухів, дрібна моторика рук.

Критерії оцінювання здобувачів освіти творчого об'єднання "Технознайки"

Початковий рівень.
Вихованці мають знати і розуміти:
 правила техніки безпеки та організації робочого місця;
 властивості різних матеріалів (папір, картон, тканина, клеї, пластилін, природні матеріали, фоаміран, штучні декоративні елементи тощо) та особливості їх використання;
 інструменти для обробки різних матеріалів (ножиці, ніж, шило,  степлер, свердлик, голка, пензлі, фігурні дироколи тощо) та правила їх використання;
 креслярські інструменти (циркуль, олівці, лінійка);
 плоскі геометричні фігури (трикутник, квадрат, прямокутник, коло);
 об’ємні    геометричні    фігури    (куб,    куля,    циліндр,    конус,    призма, паралелепіпед);
 основні лінії креслення;
 умовні позначення на кресленнях;
 прийоми    і    способи    виготовлення    сувенірів    та    іграшок    з    різних матеріалів;
 особливості, способи та прийоми конструювання з плоских деталей, з готових об’ємних форм, на основі готових розгорток.
Вихованці мають уміти і застосовувати:
 креслити    лінії    (прямі,    ламані,    криві,    вертикальні,    горизонтальні, похилі);
 будувати відрізок та вимірювати його довжину за допомогою лінійки;
 прийоми складання, згинання, гофрування;
 трафарети і шаблони;
 виготовляти найпростіші моделі за готовими розгортками;
 виготовляти моделі оригамі на основі простих базових форм;
 виготовляти моделі із використанням щілинного замка, важільного механізму, на нитковій тязі;
 виготовляти моделі у техніках «квілінг» та «аплікація»;
 виготовляти вироби з готових об’ємних форм;
 складати з деталей конструкторів моделі за інструкцією та власним задумом;
 виготовляти іграшки і сувеніри із різних матеріалів за зразком та власним задумом.
Вихованці мають набути досвід:
 економного    використання    матеріалів,    бережливого    ставлення    до інструментів та обладнання; 
 складання моделей технічних об’єктів з деталей конструкторів;
 виготовлення моделей за інструкцією та власним задумом;
 виготовлення простих сувенірів;
 роботи у творчих групах;
 виконання тестів з графічними завданнями.  

Основний рівень
Вихованці мають знати і розуміти:
 властивості природних і штучних матеріалів для моделювання;
 назви і призначення креслярських інструментів;
 назви і призначення інструментів ручної праці;
 основні етапи конструкторсько - технологічної діяльності;
 поняття про геометричні тіла та їх розгортки;
 основні лінії креслення та умовні позначення;
 технологію обробки фанери;
 прийоми  випалювання по деревині;
 поняття архітектурної споруди, типи та види споруд;
 види транспорту (наземний, водний, повітряний) та транспортної техніки (пасажирська, військова, будівельна, сільськогосподарська, космічна тощо);
 поняття руху (прямолінійний, криволінійний, поступальний, обертальний, реактивний тощо);
 загальні відомості з історії машинобудування, повітроплавання, авіації, космонавтики, мореплавства;
 правила презентації проектів (моделей, макетів).
Вихованці мають вміти і застосовувати:
 інструменти  випалювання по деревині;
 креслити геометричні фігури;
 виконувати розгортки найпростіших геометричних тіл на папері в клітинку;
 виготовляти моделі оригамі на основі базових форм;
 поєднувати різні матеріали в одній моделі;
 виготовляти моделі технічних об’єктів та архітектурних споруд за ескізами, розгортками та власним задумом;
 виготовляти 3D-моделі PaperCraft (стендові та рухомі) різного рівня    складності;
 виготовляти іграшки та сувеніри із різних матеріалів за зразком та власним задумом.
Вихованці мають набути досвід:
 економного    витрачання    матеріалів    й    бережливого    ставлення    до  інструментів та обладнання;
 роботи з різними матеріалами та інструментами;
 виготовлення іграшок, моделей машин і механізмів за інструкцією, ескізом та власним задумом;
 виготовлення сувенірів до тематичних свят;
 роботи в команді;
 приймати участь у змаганнях та виставках.