Народний художній колектив
вокальний ансамбль "Сузір'я"

керівник
РЕВА
Лідія В'ячеславівна
Державний вищий навчальний заклад
"Криворізький національний університет",
музичне мистецтво

акомпаніатор
МАЧЕХІНА
Ірина Вікторівна
Дніпропетровське державне музичне училище ім. М. Глинки,
фортепіано
Творчий шлях колективу починається у 1994 році.
Навчання здійснюється за адаптованою програмою, складеною на основі типової "Навчальної програми естрадного мистецтва" (автори: Ю.Г. Шайкевич, Н.М. Петлицька, В.П. Мельник), рекомендованої Міністерством освіти і науки України (лист від 08.04.2016 р. № 1/11-4657).
Критерії оцінювання здобувачів освіти вокального ансамблю "Сузір'я"
Основи вокального виконання• Володіння вокальним диханням
• Чисте інтонування
• Володіння елементами звукоутворення та звуковедення
• Володіння атаками звуку
• Вправне користування товстим та тонким змикання голосових складок. вокальних регістрів)
• Володіння динамікою голосу
• Спів із супроводом
• Спів а капела
• Спів з мікрофоном
• Ансамблевий спів в унісон
• Ансамблевий спів на декілька голосів.
Основи сценічного руху та хореографії
• Постава корпусу та голови
• Позиції рук та ніг
• Почуття ритму, темпу та характеру пісні
• Одночасний спів і рух
• Виконання колективних танцювальних вправ
Теоретичні знання
Вихованець повинен знати що таке:
• Вокальне дихання
• Звукоутворення та звуковедення
• Атаки звуку
• Регістри голосу
• Ансамблевий спів
• Спів в унісон
• Багатоголосний спів
Музично-теоретичні знання:
• Назви нот, та музичних знаків
• Динаміка
• Музичний лад
• Інтервали
• Орієнтованість в стилях та жанрах музики
Артистизм та сценічне виконання:
Розкриття образу та характеру пісні за допомогою інтеграції вокального виконання, сценічних рухів, міміки, пластики, розуміння стилю, характеру та образу пісні.
Організованість та дисципліна:
• Старанність
• Ініціативність
• Вміння виправити помилку
• Позитивне налаштування
• Комунікативність
Навчальною основою для занять служать різноманітні музично-вокальні вправи, методичний матеріал для розвитку різноманітних видів вокальної техніки. У дітей формуються здібності по виконанню вокалізів, інтонуванню складних музичних вправ, побудови 2-3-голосся. У вокальному ансамблі створені комфортні умови для цікавої, творчої, колективної роботи, що сприяє розвитку комунікативних навичок особистості, а також розвитку та підтримці стійкого інтересу дитини до вокально-естрадної творчості.
Формування художньо-естетичних здібностей розпочинається з діагностики індивідуальних задатків і нахилів дитини. Навчальний процес організовано в формі групових та індивідуальних занять з вокалу та музичної грамоти. Діти навчаються співати технічно грамотно, емоційно, образно, гарним звуком.
Заняття у вокальному ансамблі це не тільки постановка голосу та вокал - це всебічний розвиток дитини, її музичного смаку, обізнаності в елементарній музичній теорії, опанування хореографічних елементів, постановка вокального номеру, робота з мікрофоном. Найголовнішою метою діяльності колективу є виховання всебічно розвинутої творчої особистості. Вихованці ансамблю - активні та бажані учасники благодійних та святкових заходів, фестивалів, багаторазові лауреати та переможці конкурсів різних рівнів.
У 2018 році наказом Міністерства освіти і науки України від 28.09.2018 №1035 ансамблю присвоєно почесне звання «Народний художній колектив».