Студія розвитку дошкільнят

керівник
КІБАЛЬ
Жанна Миколаївна
нагороджена нагрудним знаком
"Відмінник освіти України"
Бердянський державний педагогічний інститут,
педагогіка і методика початкового навчання
Навчання в студії відбувається за адаптованою навчальною програмою, створеною на основі типової навчальної програми з позашкільної освіти «Учись учитися» (збірник навчальних програм з позашкільної освіти соціально-реабілітаційного напряму школи раннього розвитку «Малюк», рекомендований Міністерством освіти і науки України, лист МОН від 30.01.2018 № 1/11 - 1020).). Особливість представленої програми полягає у активному використанні спектру розвивальних ігор у роботі з дітьми 6-го року життя, що забезпечує ефективний розвиток психічних процесів, уваги, пам’яті, мислення, уяви, мовлення; ранній розвиток дитини.
Особливий акцент зроблено на активному використанні інтерактивних форм з метою залучення дітей до навчально-пізнавальної діяльності.
Мета навчальної програми – формування у дітей навичок навчальної діяльності, готовності до майбутнього шкільного життя у процесі пізнавально-творчої діяльності.
Основні завдання програми:
- розвивати пізнавальні інтереси та вміння вчитися;
- розвивати пошуково-дослідницькі, мовленнєві вміння та навички, елементарні математичні уявлення;
-виховувати інтерес до нової інформації, бажання збагачувати свої знання, самостійно та за допомогою дорослого шукати відповіді на запитання;
- виховувати активність, допитливість, організованість, віру у своє «Я», вміння контролювати свої дії, не боятися помилитися; навички співпраці на заняттях;
- збагачувати дитину необхідною якісною інформацією;
- допомагати дитині оволодіти новими знаннями, пізнавальними вміннями, навичками, свідомо застосовувати їх у нових умовах шкільного життя.
Критерії оцінювання
Вихованці мають знати і розуміти:
- алфавітні назви літер;
- голосні, тверді, приголосні, м'які звуки;
- як утворюються слова, речення та порядок слів у реченні;
- прийоми конструювання;
- порядок лічби у межах 10 (20), поняття прямого та зворотного порядку;
- способи здійснення найпростіших усних обчислень (додавання та віднімання).
Вихованці мають вміти і застосовувати:
- правильно вимовляти всі звуки рідної мови і звукосполучення відповідно до орфоепічних норм;
- здійснювати звуковий аналіз слів;
- проводити елементарний аналіз мови;
- позначати голосні та приголосні звуки, будувати звукову схему слова, визначати кількість складів у ньому;
- читати відкриті й закриті склади, односкладові та двоскладові слова простої структури;
- будувати різні типи речень;
- мати рухові навички, необхідні для письма;
- лічити предмети в межах 10 (20) у прямому та зворотному порядку;
- здійснювати найпростіші усні обчислення;
- конструювати, моделювати, креслити схеми;
- самостійно виконувати вправи, завдання, виправляти помилки в процесі дії; оцінювати свою роботу;
- контролювати свої дії;
- організовувати свою діяльність.
Вихованці мають набути досвід:
- слухати і чути, відповідати на поставлені запитання, приймати допомогу дорослого;
- виконання простих інструкцій, чіткої дії, впевненості;
- самостійного пошуку нових завдань;
- взаємодії в групі з однолітками;
- дотримання моральних норм та правил поведінки на занятті;
- застосування знань у подальшому навчанні у школі.