Клуб акробатичного рок-н-ролу "Воля"

керівник
ЗОЗУЛЯ
Яна Володимирівна
Луганський державний педагогічний інститут
ім. Т.Г. Шевченка Східноукраїнського університету,
вчитель фізичного виховання,
вихователь дитячого будинку та школи-інтернату
Акробатичний рок-н-рол відноситься до складно координованих видів спорту, що потребує великої уваги в удосконаленні рухової функції вихованців, їх технічної та фізичної підготовленості.
Навчання відбувається за адаптованою навчальною програмою, складеною на основі типової навчальної програми з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму хореографічного профілю «АВАНГАРД», затвердженої наказом Департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 16.01.2023 № 24/0/212-23.
Мета програми: створення умов для фізичного та творчого розвитку дітей засобами хореографії і акробатики.
Навчальний матеріал адаптований до занять з вихованцями різного рівня підготовленості.
В програму занять входить:
• хореографічна підготовка
• загальнорозвиваючі вправи
• спеціально розвиваючі вправи (гнучкість, вправи на розвиток сили та розтягування м’язів)
• розвиток координації
• музичній та емоційний розвиток.
• акробатична підготовка.
Критерії оцінювання здобувачів освіти клубу акробатичного рок-н-ролу "Воля":
1. Технічне виконання
• Чіткість та правильність виконання рухів: оцінюється точність виконання хореографічних і акробатичних елементів згідно з вимогами програми.
• Акробатичні елементи: оцінюється вміння виконувати акробатичні рухи з належним рівнем технічної майстерності.
• Дотримання техніки безпеки: оцінюється вміння виконувати акробатичні елементи з урахуванням вікових особливостей. Особлива увага приділяється безпечному виконанню рухів, правильному використанню страховки та підтримки партнерів. Для молодших груп — спрощені елементи, які відповідають їх фізичним можливостям, для старших — ускладнені елементи з обов’язковим контролем за технікою виконання.
• Гімнастичні здібності: оцінюється розвиток гнучкості, сили та координації під час виконання гімнастичних вправ, з обов'язковим дотриманням безпечних умов тренувань.
2. Фізичний розвиток
• Розвиток фізичних якостей: витривалість, сила, гнучкість, координація рухів відповідно до вікових категорій та етапу навчання.
• Контроль за тілом: здатність утримувати рівновагу, плавність рухів, чітке виконання акробатичних елементів без порушення ритму.
• Дотримання правил безпеки під час тренувань: здобувачі мають розуміти і застосовувати основні правила безпеки при виконанні фізичних вправ і акробатичних елементів. Відповідність віковим нормам фізичних навантажень є обов'язковою.
3. Творчі здібності
• Самовираження через танець: здатність до імпровізації, емоційна виразність, вміння передавати емоції та характер танцю через рух.
• Оригінальність: використання індивідуальних елементів у танцювальних композиціях, творча ініціатива під час виконання танців.
4. Музикальність та ритмічність
• Відчуття ритму: вміння синхронізувати рухи з музичним супроводом, чітке дотримання темпу та ритму.
• Музичний смак: розвиток слуху, здатність правильно сприймати і інтерпретувати музику для створення гармонійної танцювальної композиції.
5. Командна робота
• Взаємодія з партнером/групою: ефективна робота в парі або в групі, узгодженість рухів, підтримка партнерів.
• Колективна відповідальність: вміння працювати в команді під час групових постановок, повага до інших учасників.
6. Сценічна майстерність
• Впевненість на сцені: здатність виступати перед глядачами, демонструючи впевненість у своїх рухах і емоціях.
• Художнє оформлення виступу: використання елементів сценічної майстерності для покращення загального враження від виступу (міміка, костюми, взаємодія з публікою).
7. Особистісний розвиток
• Мотивація до самовдосконалення: активна участь у заняттях, прагнення до розвитку і вдосконалення навичок, самодисципліна.
• Дбайливе ставлення до духовних цінностей: повага до українських культурних традицій, які відображаються в танцювальній творчості.
8. Участь у заходах
• Концертна діяльність: участь у концертах, фестивалях, конкурсах, демонстрація професійної підготовки та хореографічної майстерності.
9. Дотримання техніки безпеки
• Безпечне виконання акробатичних елементів: суворе дотримання правил безпеки при виконанні складних рухів, зокрема правильного використання страховки та допомоги партнера, особливо при виконанні елементів вищої складності.
• Відповідність фізичних вправ віковим особливостям: вибір фізичних і акробатичних елементів відповідно до вікової категорії здобувачів освіти, з униканням надмірних навантажень для молодших учасників.